Laatste keer - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Laatste keer - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Laatste keer

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Juni 2014 | Nepal, Kathmandu

Er zijn een paar rustige weken voorbij gegaan. Genieten van de vrije dagen, boekje lezen, lekker eten, bekenden opzoeken en klimmen. In eerste instantie hadden we plannen voor deze weken, maar we konden ons prima vermaken in Kathmandu zelf. Het regent iets regelmatiger, dus een uitstapje naar het national park werd alsmaar verzet tot we eigenlijk geen zin meer hadden.
De laatste spullen die we 'nodig' hadden, hebben we aangeschafd en een grote dos met spullen is onderweg naar Nederland. Nog meer kleren zijn weg gegeven, tijd om ons appartemenje leeg te halen. Afgelopen week zijn we verhuisd, alles is ingepakt en we zijn klaar voor de reis.
Opmerkelijk is dat we kind aan huis waren bij de Belgische ambassade. Toch zeker 4 keer per week waren we daar te vinden, niet alleen voor het bier. De fysiotherapeut had ons meerdere malen uitgenodigd voor de wedstrijd Belgie - Algerije, nu ben ik niet zo'n voetbal fan, maar ik heb me toch mooi om laten kopen! Voor een Westmalle ben ik er wel bij hoor. Zodoende hebben we 2 voetbalwedstrijven van het Belgisch elftal bekeken. De Nederlandse wedstrijden hebben we niet bekeken, maar via de televisie van de buren helaas goed genoeg kunnen horen. De wedstrijdtijden zijn hier 's avonds (laat) of 's nachts, niet altijd even prettig dus.
Goed, verhuisd dus. Naar een hotelletje waar we al eerder waren geweest, simpel maar goed. We hadden een andere kamer, 's avonds wat meer lawaai, maar 's morgens... Om kwart over 7 ging een wekker, 10 minuten later ging een stereo op vol volume aan zodat onze bovenbuurman daar vrolijk mee kon drummen. En zoals elk net-niet-goede-drummer moet dat ook vreselijk hard. Heel fijn, we konden hem vinden, maar op de vraag of hij niet wat zachter kon doen, konden we niet meer dan een onbeschofte reactie verwachten. De Fransman vond dat het zijn hotel was en wij konden not 10 minuten het lawaai aanhoren. Na 15 minuten spelen was hij klaar en was het weer rustig. Op de gang liepen verschillende mensen met een slaperig hoofd vragend rond te kijken. Het zag er een beetje uit als een morgen tijdens een gemiddeld (jeugd)kamp.
Vrijdag hebben we ons visum voor India aangevraagd, maandag zat het er in! Fijn, we mogen (als het goed is) het land in, binnen 72 uur moeten we er ook weer uit zijn, maar dat lukt wel. Er staat ons een korte reinrit en een rit van ten minste 41 uur te wachten. Een beetje zien we er wel tegen op, maar het is fijn om weer verder te gaan.
Morgen vertrekken we uit Kathmandu. Voor alles een laatste keer. Laatste keer goede pizza bij Roadhouse eten, laatste keer OR2, laatste keer klimmen, laatste keer fysio, laatste keer thee drinken bij onze vrienden van Gaia die gisteren in 10 minuten tijd onze fiets verkocht hebben :). Sja, een dubbel gevoel, Kathmandu na 5 maanden verlaten, maar tegelijk zo veel zin hebben om verder te reizen, lekker op vakantie. Op vakantie zonder thuis te kunnen komen, dat thuis, is er nog niet. 9 Weekjes vakantie voor we op avontuur naar Nederland gaan.
Een laatste berichtje uit Kathmandu.

• 25 Juni 2014 - 22:23

Mama En Papa Van De Wal:

lieve kinders,
    ben benieuwd wanneer jullie dit lezen.

Hoe herkenbaar is dit alles, en hoe wáár is het gezegde : where the heart is, is the home.....
    Heel dubbel dus, deze plek na 5 maanden verlaten, waar het een thuis is geworden, nadat je er in februari al een beetje 'thuiskwam' na 4 jaar.
    Jullie hebben een heerlijke tijd achter de rug, in Nepal sámen aan een leven met zn tweetjes begonnen, wat een byzonder iets is dat. Wij zijn heel blij, dat we de mogelijkheid hebben gekregen én genomen om jullie mee te maken in dat nieuwe leven dáar; voor ons beste wel even wennen.

En dan nu: eindelijk aktie!!!
    Geniet maar met volle teugen, je zult er wel een poosje op moeten teren. Over 5,5 week zal Sander bij jullie aanhaken en ik heb het idee, dat hij het stiekum héeeel erg leuk en spannend vind.
    Ondertussen tellen wij hier verder af naar eind augustus.
    Pas goed op jezelf en op elkaar; Wij vouwen de handen voor een behouden terugkomst over 9 weken.
    Dan gaan we voor jullie gauw een 'thuis' maken!

Lieve Yvonne en Luuk,
    het ga jullie goed op de reis en tot het volgende contact (hoe dan ook)

xxxx