Stand-By - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Stand-By - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Stand-By

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

27 Augustus 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Veel tijd om te schrijven heb ik niet, dat leg ik jullie nog uit, maar eerst de laatste dagen. Pulau Weh, dat paradijs eiland! Ik vond mezelf weer gezond genoeg om te gaan duiken. Er is maar 1 woord voor, wauw! Zo'n mooie zee, zo helder, zo veel dieren, de mooiste vissen. Niet het mooiste koraal, maar dat valt weg na het zien van het zeeleven. De rest van de dag hebben we het er constant over, de foto's zijn ook al zo mooi geworden!

We hebben nog een keer een scooter gehuurd, dit keer om naar 'de vulkaan' en hotsprings te rijden. De hotsprings, als het al hotsprings waren, waren een soort van zwembad met wat water er in en heel veel locals er om heen die aan het werk waren, ofzo. Niemand in het bad. Islamitische mensen, met andere gebruiken, zou ik er als vrouw wel in mogen? Wil ik als vrouw me überhaupt wel in badkleding vertonen tussen al die mensen met plakogen? Laat maar, we gaan wel naar de vulkaan. We kunnen er op, een klein klimmetje en we staan in de stank van zwavel. De grond is geel, de stenen voelen warm aan, de grond stoomt en overal komen gassen uit het water. Of dit opkomende gassen zijn of dat het kokend water is, hebben we maar niet geprobeerd, maar de tak die we in het water staken was wel erg warm naderhand. Al met al een teleurstelling. We hebben een stukje zwavel meegenomen, op advies van de duikinstructeur, dat brandt goed. Natuurlijk brandt dat goed en die rook, die brandt ook goed, in je longen, snel uitmaken dus!

Vanaf Indonesië vlogen we terug naar Kuala Lumpur, soepeltjes In Kuala Lumpur hebben we nog een mall bezocht, een soort-van-museumpje over de stad bekeken en natuurlijk de Petronastowers bewonderd. Verder hebben we ons verveeld en zijn we maar op tijd naar het vliegveld gegaan, en daar begint het. Ik moet inchecken op een apparaat, doe wat mij gevraagd wordt en zie dat we op een stand by list staan, maar ons ticket was toch echt confirmed! Wij naar een balie, krijgen we te horen dat de vlucht volgeboekt is. Tegen een vergoeding kunnen we, businessclass, omvliegen via Turkije, komen we 4u later aan, doen wij wel! Een uur later moesten we terug komen. Komt het mannetje aan, de vluchten vanaf Turkije zitten ook al vol, maar er is een nieuw voorstel. We kunnen via Parijs vliegen, businessclass, waarschijnlijk met de nieuwe A380, komen we om 10u 's morgens aan, 3u later dan gepland, maar krijgen we geen vergoeding. Jammer van het geld (het was een aardig bedrag!) maar chill! Wij gaan deze nacht lekker slapen!

Zit je dan, 1,5 student en een werkloze, met onze stoel die bed wordt. Het eten in het vliegtuig is te veel, we worden gepamperd, niet normaal, alles gaat goed, maar ons leven van de afgelopen 2 maanden, dat ligt nog in Parijs. Stomme overstap.