Laatste daagjes Zuid Amerika - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Laatste daagjes Zuid Amerika - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes Zuid Amerika

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 Mei 2011 | Ecuador, Quito

Tja Lima.. Grote, drukke onoverzichtelijke stad.. Niet zo heel erg leuk na Cusco. Te druk. Veel rondgelopen, hier en daar museum bekeken. En vooral een beetje bijslapen van de busritten..
Op naar Trujillo. Komen we aan, niemand die ons op komt halen. Het bleek dat we veel te vroeg waren. Dus komt een mannetje ons ophalen, beetje door de stad rondgelopen, nóg meer ruines bekeken.. Heel luxe met een airco auto overal rondgereden.. (een vriend had het geregeld..).
´s avonds naar Huanchaco. Waar we bij een vriend van een vriend zouden slapen. Een Nederlander.. Uit Eindhoven. Wat lekker, alsof we weer thuis waren, maar dan met een oceaan voor de deur en een aangename temperatuur..
En verder maar weer. Met de bus verder naar het noorden. Paar uurtjes gewacht, volgende bus naar de grens plaats. Overgestapt.. We waren vertraagd, dus de andere bus naar Guayaquil in Ecuador vertrok meteen. Ook wel fijn. Hoeven we een keer niet te wachten. De grens oversteken gaat dan wel weer met een hoop wachten gepaard.
Goed. Aangekomen in Guayaquil. Leuk hostel gevonden. Maar als we buiten kwamen, mochten we niet naar links, want daar was het gevaarlijk. (naar mijn idee rechts ook, maar oke..). En het was warm. Niks was open.. Dus na 20 minuten lopen hadden we een restaurantje gevonden. Wel besloten om de volgende dag meteen maar weg te gaan.
Dus wij op het busstation opzoek naar een bus naar waar we heen willen. Komt een mannetje vragen of we met zijn bus mee wilden. Stopte in de goede stad. De bus had al 10 minuten geleden weg moeten zijn. Maar wij besluiten heel rustig of we het wel willen. Naja, we gaan mee. Weer niet wachten. Dat is toch wel heel fijn!
In Ambato eigenlijk niks gedaan. Vooral een beetje bijgekomen van de afgelopen dagen in bussen..
Dag erop bus naar Quito genomen. Weer zo´n grote onoverzichtelijke stad. Maar hier is het openbaar vervoer wel wat makkelijker.
Dagje met een kabelbaan naar de top van een berg gegaan voor prachtig uitzicht over de stad. De oude stad bekeken. Een kerktoren beklommen. Jemig.. Die trappen op 2800m hoogte zijn toch wat lastiger dan gewone trappen thuis...
Vandaag zijn we naar ´de streep´ gegaan. Nou, woohoo... Niet heel bijzonder. Maar als je in Quito bent, moet je dat gewoon doen! Dus dat hebben we dan maar gedaan.
En dan is het tijd om in te pakken. Vannacht rond 3 uur moeten we naar het vliegveld om naar New York te vliegen... Dus tja.. Dag Zuid Amerika!

• 09 Mei 2011 - 14:52

Christine:

Wat krijg jij veel geregeld zeg, jeetje! :O Hoeveel bussen heb je wel niet genomen?! Veel plezier in New york :) groetjes aan Sander! Tot snel :D Ikea wacht op ons ^^