Weekendje weg - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 April 2011 | Bolivia, La Paz

Afgelopen week is er niet zo heel veel gebeurd. Heb mijn verjaardag gevierd. Een avondje helemaal gek in de bar met vrienden en dinsdag avond met vrienden wezen eten in - jawel - het Nederlandse restaurant hier. Bitterballen, hutspot en shoarma. (Shoarma: Typical Dutch food from Turkey).. Had een taart meegenomen. Was niet duur, dus ik dacht dat ´ie niet zo groot zou zijn, maar hij was mega. Euhh.. Tja. Naja ik moest er een hap van nemen, dus je raad het al - met mijn neus in de taart. LEKKER!
Nog wezen afterparty-en en nu maar weer normaal doen.
Toen ik donderdag naar de plaza liep, miste ik een van de 1000 gaten in de weg en verzwikte mijn enkel nogal. Dat loopt wat lastig. Opzich in Cusco niet zo´n groot probleem, maar hier in La Paz, Bolivia wel. Waarom ik in Bolivia ben? Ik mocht maar 90 dagen in Peru zijn en de 28e april moest ik officieel het land verlaten. Maar dat ga ik niet halen, dus snel voordat Sander komt nog eventjes een weekendje weg met mijn huisgenootje. We zouden eerst naar Copacabana gaan. Maar er was iets mis met onze bus van Cusco naar Puno waardoor we over moesten stappen in een bus vol stinkende localies.. En we kwamen te laat op het busstation en misten onze aansluiting naar Copacabana. Of niet, dat is niet helemaal duidelijk. Wat betref tijd in ieder geval wel, maar we kregen gewoon een busticket zonder problemen. Het zal wel. Toen hebben we in de terminal dus besloten om maar meteen de bus naar La Paz te nemen. In Copacabana moesten we overstappen. We hadden 3 kwartier de tijd en hebben zo dus toch nog Copacabana gekeken.
De grens oversteken is een rompslomp. Eerst in een lange rij voor een man met een computer uit het jaar 0. Wat hij deed is me niet duidelijk geworden. Vervolgens naar een ander kantoortje voor de stempels. Dan 200m lopen voor de stempel van Bolivia en dan weer terug in de bus. Was ondertussen in slaap gevallen. Op een gegeven moment stopten we even. In het niks! Precies zoals ik mij heel Zuid-Amerika had voorgesteld. Mijn beeld van Zuid-Amerika is dus niet helemaal onwaar... Een lange, rechte weg met niks.
Zo´n 18uur na vertrek zijn we in La Paz aangekomen. Zo prachtig, je rijdt een halve cirkel rond de stad. Dat uitzicht! Geweldig.
Wat een chaotische stad trouwens! Groot, druk. Al dat verkeer, overal stalletjes en marktjes. Totaal niet zoals Cusco. Geen gezellige plazaatjes. Ga morgen toch even opzoek naar een leuk plazaatje!
Toen we in La Paz onze retour tickets wilden kopen, konden we geen tickets voor maandag kopen. Kennelijk gaan ze vanaf maandag een of meerdere dagen protesteren en rijden er geen bussen. Dus helaas morgen alweer in de bus terug naar Puno. Moeten maar even een plan voor Puno maken!

  • 21 April 2011 - 19:51

    Mama:

    'even' gek in de bar??? je doet dat toch al 10 weken???
    wat fijn, dat je toch nog aan reizen toekomt, naast dat ehh... ahum... werken.
    We blijven hier aftellen en jij mag daar nog even genieten. Als ik dit schrijf heb je
    gelukkig Sander al kunnen knuffelen (hoe vind je zijn ' baard ' ???
    xxxxxxxxxx mamamam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 24802

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: