Sneeuw, in mei? - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Sneeuw, in mei? - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Sneeuw, in mei?

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

19 Mei 2011 | Verenigde Staten, Flagstaff

Goed. Naar Amerika gevlogen dus. Beetje stressen en rennen in Houston, met al die stomme Amerikaanse regels kun je nog maar amper in een uur overstappen.. Maar alles goed. Kom in aan in New York.. Waar ik mijn ouders zie.. Roep ik ze, reageren ze me niet omdat ze te druk bezig zijn met zichzelf. Maar oke. Zij blij, wij blij, iedereen blij. Takke eind lopen naar het hotel want we hadden een metro genomen naar de goede straat, maar dan helemaal aan het andere eind van de straat.. Ook niet handig.
Lekker weer in NY! Zonnig! Warm! Lekker touristisch rondgelopen en allerlei hoge gebouwen gezien, wat ook niet heel moeilijk is daar... En al die sirenes. Het lijkt wel alsof ze er gewoon misbruik van maken voor hun eigen plezier. Het is ook wel wennen weer te wacten voor een rood stoplicht... En al die mensen die gewoon sorry zeggen als ze tegen je aanlopen ofzo.Maar wat een drukte.. (waar is mijn rustige Cusco??)
En na een aantal daagjes met de trein naar Chicago. Wij dus in een gewone-mensen-wachtruimte wachten.. Even navragen waar de trein precies gaat.. BLijken we een ' eerste kas ticket' te hebben. Oke? Luxe lounge, vol met rijke en oude mensen.. Ehh.. oke? Maar wel luxe trein.. Lekkere stoel/bedden.. Geweldig eten... En dat deden we van Chicago naar Albuquerque (of all places) ook.. Met een grappige steward... (it's hard to raise parents. huh?) Maar na 20 uur ben je blij dat je er bent. In Chicago dan. Waar het mooi en zonnig leek, tot we buiten kwamen. Het weer was ineens omgeslagen. Het was koud en winderig. M'n ouders zijn hun gang gegaan en Sander en ik zijn heel cultureel verantwoord naar een museum gegaan. Maar toen we buiten kwamen.. REGENDE! het gewoon. Blij dat we de volgende dag dus naar Albuquerque konden. 26uur in de trein en we waren daar. Lekker warm. Hotel, zwembad. Wat wil je nog meer? De volgende dag het 'stadje' in gegaan.. Waar we kennelijk de tourist van de dag waren (het zou me niks verbazen als we de enige waren)Iedereen moest even met ons praten en weten waar we vandaan kwamen.. WAAROM?!. Maar goed.
Autootje gehuurd en op naar de Grand Canyon. Nog even een stop voor een treinendingetje van Sander. In the middle of Nowhere. Ik weet nu dus waar het ligt, dat ligt in Chama, NM.
Verder gereden naar Monument Valley. Steenhopen in het land. Leuk om te zien, maar na Peru verbaas ik mij niet meer zo... Wilden we daar overnachten, zat alles vol. Doorgereden naar de volgende stad (inmiddels al 9u 's avonds) ook alles vol. Door gereden naar Flagstaff, bij de Grand Canyon, nog iets kunnen vinden. Maar het is hier rond het vriespunt.. En het sneeuwde. Leuk. Maar nu is het buiten al weer wat warmer en de sneeuw is verdwenen. Mijn ouders zijn er achter gekomen dat het een dag eerder is dan hun horloge zegt, dus alles komt goed.

  • 19 Mei 2011 - 17:26

    Mama:

    ja, yvonne, precies!!
    alles komt goed, ook het weer.
    morgen wordt het 22 C, dus haal die bikini maar weer van onder uit je rugzak en stop die sjaal maar weer verweg.
    Mensen thuis, hier gaat het goed hoor!! We genieten hier van alles en blijven ons verbazen.

    Edith

  • 19 Mei 2011 - 20:49

    Ingeborg:

    Yaaay! Het klinkt weer leuk allemaal!
    And yes indeed, it's very hard to raise parents... x'D

    Maar woee, en ik maar denken dat Amerikanen juist géén sorry zeggen als ze tegen je aanlopen. Nou, weer een misverstand de wereld uitgeholpen! 0=3
    Geniet nog van je laatste dagen daar! En als je weer terug bent, dan mag je me álles vertellen over Peru en die o zo vreemde Amerikanen! 0x'D

    XxX

  • 20 Mei 2011 - 07:48

    Suzanne:

    leuk yvonne!!
    Ik ben zo jaloers dat je nog steeds op reis bent :)
    Wel leuk dat je nu met je ouders reist.
    Ik mis ons rustige Cusco ook..
    Liefs! geniet er nog van XX

  • 20 Mei 2011 - 08:18

    Christine:

    8 dagen... jeetje, wat gaat het snel! Lekker genieten van die gekke amerikanen :)

  • 22 Mei 2011 - 19:43

    Brenda:

    Hey Yvonne,

    Jaja, ik volg je nog steeds... Leuk zeg dat je ouders er nu ook zijn! Geniet er nog maar lekker van! Want ik zie dat je alweer bijna naar huis komt...
    Have fun!

  • 23 Mei 2011 - 10:36

    Liselotte:

    He Yvonne,

    Wat fijn dat je je familie weer om je heen hebt! Maar natuurlijk ook wel weer wennen om als gezin met elkaar op te trekken. Je bent ook zo gewent om zelfstandig te opereren en nu moet je weer op elkaar afstemmen. Maar dat zal ook wel weer loslopen en voor je het weet ben je daar weer aan gewoon. Wanneer zien we je weer in Son? Het is hier heerlijk weer en we genieten van heerlijk lente dagen en avonden (geen sneeuw ha ha). Ik ben verliefd op Harry en heb wel erg veel zin een keer lekker met hem weg te gaan. Dan kun je je oppas kwaliteiten weer eens gebruiken:)
    Tot Gauw, liefs van Liselotte

  • 24 Mei 2011 - 16:13

    Liesbet:

    Leuk weer gezellig samen vakantie vieren. En appart in ene paar dagen alle seizoenen. Geniet ervan !!!!! wanneer komen jullie weer terug ?
    Groetjes Liesbet :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 24762

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: