Regenseizoen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Regenseizoen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Regenseizoen

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

03 Februari 2011 | Peru, Cusco

We zijn al weer een paar dagen verder. Ik weet nu eindelijk waarom het regenseizoen is.. Af en toe regent het even heel hard.. Vooral wanneer je een citytour doet. Ja, want ook school stuurde mij met een gids de stad in. Het is niet leuk op 3300m een halve km naar boven lopen. En zeker trappen lopen is verschrikkelijk. Maar goed, ik heb al geen hoofdpijn meer bij 3 stappen lopen dus het gaat goed.
Het is zeker wel een mooie stad, en georganiseerder en schoner dan Kathamndu.. Met van die leuke smalle straatjes waar maar 1 auto door kan.. Waar ze dan hard de bocht om scheuren en naar boven racen. Dat ze dan bijna allerlei toeristen omver rijden, maakt ze niet zo veel uit.
En als je voor het rode stoplicht wacht en loopt als het groen is, moet je oppassen dat je niet omver wordt gereden door auto´s die dan afslaan. Dus door rood lopen is veiliger..
Gisteren op school in de pauze in de zon gezeten. Veel beter dan de zonnebank: neus verbrand.. Terwijl die ingesmeerd was. En ´s middags, wanneer ik de stad in wil, regent het! Leuk..
Verder gaat school wel goed. Morgen gaan er een aantal mensen weg. Waaronder mijn ´klasgenoot´. Dus dan misschien alleen in de klas. Hopelijk ook een andere leraar. De gene die ik nu heb is wat... apart. Dan maken we een opdracht, vraagt ie of we klaar zijn en wij netjes in het Spaans antwoorden.. Zegt ie oke en gaat ie 2 minuten rond zitten kijken.. Ehh oke?
Gisteren naar Salsales geweest. Ik wist het al, maar nu weet ik het echt zeker.. Ik kan NIET dansen. Het was zo erg, dat toen we in paren gingen dansen, de leraar zegt.. JIJ, hier! Jij snapt er niks van, ik leer het jou. En mijn danspartner hetzelfde... Ik kan dus niet dansen. Duidelijk, maar het was wel gezellig!
Dinsdag naar een cafe geweest met mensen uit het gezin.. We zouden indiaas gaan eten, maar die tent, die altijd open is volgens het bordje, is dicht. Want dat kan zowel in India als in Peru.
Maarja, dan maar ergens anders eten. Daarna nog naar een bandje geweest, super goed bandje. En gezellig.

  • 03 Februari 2011 - 23:59

    Brenda:

    Hey oud-collega!

    Wat leuk om wat van je te horen en wat je tot nu toe hebt meegemaakt! =)
    En hoe gaan de lessen Spaans, heb je nog tips nodig van een pro? :p Zo te lezen begin je wel je draai te vinden daar in Peru! Jammer van de regen, hoelang gaat dat nog duren? Hopelijk wordt het weer snel weer wat beter...
    Ik wil wel foto's zien hoor! Dus waar blijven die?

    Have fun! X Brenda

  • 04 Februari 2011 - 13:39

    Mama:

    heb je je reisboekje niet goed gelezen dan? koop een paraplu !
    xxxmamaxxxxxxxxxxxx

  • 05 Februari 2011 - 14:53

    Oma Van Dam:

    jij vermaakt je wel ,en je redt het wel dat heb ik wel gelezen en begrepen.Ga zo door en geniet er van,leuk om iedere keer wat van je te vernemen
    liefs van opa en oma doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 06 Februari 2011 - 14:14

    Jose:

    ha meissie lees net je verslag leuk om zo op de hoogte te blijven van je wel en wee. succes en veel plezier gr jose

  • 07 Februari 2011 - 08:54

    Liselot:

    Hi Yvonne,

    Ik vind het leuk zo op de hoogte te blijven van je avonturen. Wat maak je een hoop mee en steeds moet je je maar weer aanpassen aan de omstandigheden. Knap hoor! En... Salsa dansen is ook lastig om te leren. Daar moet je gewoon wat tijd voor nemen maar ik vond het wel erg leuk om te doen. Even doorzetten is dus mijn advies.

    Het ga je goed, liefs Liselot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 24808

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: