Tibet or not Tibet? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Tibet or not Tibet? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Tibet or not Tibet?

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

12 Maart 2010 | Nepal, Kathmandu

Ja, dat heb ik natuurlijk weer. Had ik eindelijk besloten om naar Tibet te gaan, had ik het geld, de tijd, alles geregeld krijg ik een telefoontje van de travelagency.. Ja eh, Tibet is dicht. We weten niet waarom. Is dicht tot 10 april. Ja kut. Wat nu? Naar Bhutan? Veel te duur. Wat dan? Er is geen ander werk. Tja.
Naar Pokhara? Ga ik al doen. Naar Chitwan? Ga ik al doen. Trekking? Kan niet met mijn knie. Wat dan?
Mooi idee. Ik ga gewoon een mountainbike trekking doen. 5 dagen lang met de fiets off-road van berg naar berg. Zondag weg. Donderdag terug. Prima.

Gisteren laatste dag. Berg bloemenkransen om. Snoepjes uitdelen. Wat was leuk, wat was niet leuk. Standaard afscheid praatje. Allemaal zo lekker standaard. Maar ja. Je beseft het niet zo. Tot je voor het laatst de poort uit loopt. Je die kindertjes niet meer terug ziet. Niet meer op het balkon met de leraren zitten praten. Zo raar allemaal. Toch wel jammer, maar aan de andere kant kan ik nu ook wel weer reizen. Tjatjatja.

Gisteren lekker door straatjes geslenterd. Van die kleine pleintjes gezien, geprobeerd er achter komen wat iets was, maar dat is niet zo handig als je niet zo goed Nepali spreekt en de persoon met wie je probeert te praten analfabeet is. Want dan kan ik wel met mijn woordenboekje aankomen, maar dat schiet niet echt op. Toch leuk.

En wat doe je als je een hele dag niks te doen hebt? Nepali leren natuurlijk. Ik ben al in hoofdstuk 2. Van de .. 15 ofzo. Maar goed, ik kan het. Ik kan het. Ik kan het nog niet. Maar dat maakt even niet uit.

  • 12 Maart 2010 - 14:23

    Mama:

    lieverd, je hebt een 'wereldervaring' opgedaan, en nu moet je beetje afkicken. Geniet jij de laatste 3 weekjes nou maar lekker! Over 10 dagen komt Sander! en wij over 20.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Maart 2010 - 11:15

    Wilma:

    Hoi Vonne,

    Heerlijk vrij! Geniet er maar van. En.... Tibet verdwijnt niet van de wereldbol als ze het sluiten en je bent nog zo jong...... Er komt vast wel een andere keer.
    Fijn Idee dat Sander al snel komt, of niet soms? Het is heel leuk als je dingen samen kunt delen.
    Is Tibet nog steeds dicht als pappa en mamma er bij komen? Anders is dat nog een mogelijkheid.

    Nou in ieder geval is het hier nog koud met maartse buien en kan je wat dat betreft beter nog even daar blijven.

    groetjes hoor en voorzichtig!!

    Wilma

  • 16 Maart 2010 - 20:26

    Josephine:

    haai nichtje:D

    het klinkt echt heel gaaf..:) ga je nu in je eentje reizen?

    veel plezier!
    xx

  • 17 Maart 2010 - 10:23

    Yvonne:

    Zet 'm op met Nepali!

    Ik heb er ondertussen voor gezorgd dat we bij de jumbo fatsoenlijke mensen hebben op donderdag en vrijdag. Nu is het roy :d

  • 17 Maart 2010 - 14:04

    Fanny (jumbo):

    Hey yvonne,

    Zo te lezen, heb je een wereldtijd daar!
    Erg leuk om het allemaal te lezen.
    Ik ben er zelf nooit geweest, maar als ik het zo lees, lijkt het me grandioos!
    Nog heel veel plezier daar...

    groetjes Fanny, jumbo son. vleeswarenafdeling

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 24764

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: