Eindelijk weer koele lucht - Reisverslag uit Darjeeling, India van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Eindelijk weer koele lucht - Reisverslag uit Darjeeling, India van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer koele lucht

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

15 April 2010 | India, Darjeeling

Naar Janakpur. Met de bus. Het zou ongeveer 6 uur zijn. (250km......) Er bleek geen plaats in de bus te zijn, dus met alle zooi op de bus. Dat is leuk, voor even. Maar na een uur heb je het wel gehad. Maar dan moet je nog 5. Althans, dat dachten wij. Het werd een uurtje langer, want de 'snelweg' naar Janakpur is een zandweg met grind en hier en daar een stukje asfalt. Over die 30Km doe je dan een uur. Tja.
In Janakpur is op 1 grote tempel na niet zo veel, behalve een spoorlijn waar de jongens vanwege de hitte niet heen wilden. Het was 40+ graden, vochtig en 's nachts niet kouder dan 30 graden. En overal muggen die tegen anti-muggen-zooi kunnen dus dat schiet ook al niet op.

Banda? Alles dicht? Niet dus. De avond van te voren 1 klein groepje maoisten gezien, op de dag van de banda zelf.. Niemand. Voor 12u was alles alweer open. Dus dat was wel taart met kaarsjes. In een restaurant. Waar we dus met ALLE toeristen van heel Janakpur zaten. 6 in totaal. Die allemaal 13 april weggingen.

In de bus opweg naar de grens. Ook ongeveer 250km, maar dit zou 9uur duren. Gelukkig waren we er binnen 8uur en we hadden een plekje IN de bus. Lekker toch?
Komen we in Kakarbitta, de grensplaats, komt er ineens een vage gast op mij afgelopen die mij een telefoon in handen duwt. Euh.. ja.. oke. Was een vriendje van een vriend die mij vertelden dat hij ons naar de grens zou brengen en zou zorgen dat wij in de goede jeep naar het hotel kwamen. Euh. Oke.
Voor het krijgen van een visum moet je formulieren invullen, het verlengen is nog meer toestand, maar het land uitkomen is nog wel de grootste toestand. EN dan India in. Formulieren, visa, allerlei dingen en toestanden. ALsof ik India op ga blazen. (krijg ik wel zin in met die mensen hier.)
India in, met de jeep naar boven. Waar het zelfs 'koud' was. Dichte mist, weinig zicht, maar als er iets voor je rijdt, hoef je toch geen licht aan? En inhalen kan ook prima. Het had hier 7 maanden niet geregend, komen wij, regende het vlak voor ons.

En wat doe je op een vrije dag? Naar de dierentuin gaan. Deze was mooier en diervriendelijker dan die in Kathmandu. Misschien nog wel mooier en diervriendelijker dan in Nederland. In iedergeval wel goedkoper.
Staat er een vage indier met zijn camera op mij gericht, dus ik omkijken wat er achter mij te zien was. Niks dus. Maakt hij een foto van mij.. Dus ik handje ophouden en geld vragen. Niks gekregen en het er dit maal bij laten zitten. Maar ik denk dat ik nog wel rijk ga worden hier. Ik heb in Nepal ook indiers foto's van toeristen zien maken. Ik mij netjes aan de cultuur houden, schouders en knieen bedekt, krijg je dit. Ik moet meer inburgeren; overal geld voor vragen.

Het is vakantie, dus wat doe je in de middag? Rondlopen, koffie drinken, winkels bestuderen en vooral... Nietsdoen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Darjeeling

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 24806

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: