Barhabise & Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Barhabise & Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Barhabise & Chitwan

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 April 2010 | Nepal, Sauraha

Tja. Nadat ongeveer iedereen (let op, ongeveer, ik dus niet papa ook niet..) ziek was geweest... En wij de laatste dingetjes in Kathmandu gezien hadden namen we de bus naar Bahrabise.
Lekker, een TENT! Een tent. Jahoor, wij als professioneel niet-kampeerders sliepen in een tent. Niet dat die tent meer een huisje van stof onder een afdak was. Maar het heet een tent.
Lekker helemaal niks doen. Eindelijk echt vakantie. Even genieten.
Highropes-parcours gedaan. Dat is klimmen en balanceren op touwen tussen de bomen. Papa niet dus he. Maar ook hij heeft zich met zijn camera gemaakt.
In de avond terug gekomen, volgende dag meteen weer met de bus naar Chitwan.Ditmaal geen file. Of toch wel? Ineens stond het stil. Na even naar voren gelopen te zijn kwamen we er achter dat vlak voor onze neus een bus omgevallen was. Na ongeluk met zo'n irritante mini-van.. Geen probleem, ze bellen gewoon een graafmachine, die na 2 uur een weg door de file wist te banen, die schoof de bus opzij en wij konden er langs. Prima. Kostte maar 2 uurtjes.
Even later stonden we ergens stil. Staat er een bus waarvan de bovenkan en de voorkant stuk was. Het leek wel alsof die nog kon rijden. En jahoor, even later komt die bus voorbij gereden. Veel harder dan wij. Voorop is niks meer behalve een onderkant en een stuur Daar staan 2 ventjes op die bus dat ding te besturen. (foto's volgen nog)
En dan.. 3 uur later.. Komen wij ook nog eens in Chitwan aan. Waar het natuurlijk bloedheet was. Een graad of 40...Maar goed. Olifantjes gezien. Nu was het badderen met olifanten een stuk aangenamer dan in januari. Met de jeepsafari nog wat neushoorns, zwarte beren, zwijnen, pauwen, aapjes en nog meer dieren gezien. En ook.. de Humanus-Beschuttus en de Humanus-Gewerus. 2 zeer byzondere dieren. Met goed aanpassingsvermogen. Niet schuw, irritant zelfs. Maarja.
Vandaag. Och wat erg. Moesten we weer op zo'n olifant het bos in. En wat zie je dan? Nog meer neushoorns. Vogels. En een hoop... Groen.

Morgen naar Janakpur, overmorgen Banda. Heb ik weer, ben ik jarig, wil ik GROTE verjaardagstaart met 18 kaarsjes, zijn alle winkels dicht. En met dit weer wil ik wel vers.. Dus mocht je iets in Nederland horen. Komt wel goed, de maoisten doen geen toerist kwaad. En zeker mij niet.
En morgen over 2 weken, 25 april, ben ik weer terug. 6:30, Frankfurt. En ik wens een welkomstcommite. =D

• 12 April 2010 - 08:03

Bea:

Nou, Yvon, van harte gefeliciteerd, natuurlijk!
    Ik vind het toch maar stoer, hoor wat je allemaal beleeft en dan ook nog jarig, dat vergeet je nooit meer.
    Geniet van deze byzondere dag en die taart met kaarsjes moet je dan maar even tegoed houden.
    Nog veel plezier, daar, en groeten uit Houten

• 12 April 2010 - 08:02

Bea:

Nou, Yvon, van harte gefeliciteerd, natuurlijk!
    Nog veel plezier, daar, en groeten uit Houten

• 12 April 2010 - 10:31

Wilma:

Hoi Vonne en fam.,

JARIG EN 18 JAREN OUD!
    Gefeliciteerd!!!! Deze verjaardag zal je nooooit vergeten!!

Zo te lezen hebben jullie een prachtige tijd daar.Veel bijzondere dingen te zien. En al is het warm, het lijkt me een hele belevenis. Genieten hoor!!!

groetjes van ons,
    Wilma

• 18 April 2010 - 10:42

Yvonne:

Oeps ik ben bijna een week te laat :$
    Maar toch nog Gefeliciteerd met je 18e verjaardag!!!
    xx