Even een korte update - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Even een korte update - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Even een korte update

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 April 2011 | Peru, Cuzco

Heb alweer een tijdje niet geschreven. Wat is hier gebeurd de laatste weken..
Eigenlijk gebeurd er niet zo veel hier.. 2 weken geleden hebben we op de club een film middag gehad om nieuwe kinderen te trekken. Veel kinderen kunnen niet komen omdat ze ´s middags naar school moeten. Maar er zijn nog zat kinderen die vlakbij wonen en nog niet komen. Succesvol want de week er op hadden we toch een aantal nieuwe kindjes! Nog meer kindjes om touwtje mee te springen en te volleyballen. En papieren hoedjes mee te vouwen.
En koekjes bakken. Dat is ook een grote hobby van de meisjes. Koekjes die we op zondag in de kerk verkocht worden. En van de opbrengst kunnen we het project draaiende houden. Prima toch?
Verder.. Tja, veel feesten, dat maakt veel slapen. Ik kan inmiddels bijna een trilogie schrijven over alles wat ik zie gebeuren in de bar. Van vechtende Israeliërs tot dronken Peruanen (die dan uiterst grappig zijn) Mensen die van barkrukken vallen, uitsmijters die mensen buiten zetten waarmee ik niet wil praten. Prachtig.
Deze week zijn verkiezingen (om even iets serieus te vertellen). Zondag om precies te zijn. We mogen dus ook geen kerk hebben omdat het verboden is om publieke ontmoetingen te hebben op die dag. Ook mag er 3 dagen geen alcohol geschonken worden. Wat mij wel goed uitkomt, want ik ben weer eens ziek.
Had ik 3 weken geleden nog een longontsteking, heb ik nu bronchitis. En ik hoorde de dokter nog zeggen ´geen plaza de armas voor jou´. Maarja, ik heb toch 3 dagen dood in bed gelegen en moet zeggen dat ik nu ook niet in een party bui ben. Doe het rustig aan en maandag gaan we gewoon weer opnieuw beginnen.
Eindelijk begint het weer ook positief te veranderen. Af en toe een flinke plensbui, maar geen hele dagen regen meer. Dus de korte broeken kunnen uit de kast!

  • 11 April 2011 - 06:53

    Liselotte:

    Hi Yvonne,

    Bedankt voor je gezellige kaart! Hij hangt bij ons op de koelkast hoor. Enne doe je wel een beetje rustig aan met je lijf. Daar moet je nl nog je hele leven mee doen he!

    Liefs Liselotte

  • 11 April 2011 - 10:20

    Mama:

    sander heeft je zomergoed al klaar liggen om mee te nemen.... nog 10 daagjes, dan kunnen jullie weer écht bijkletsen.
    Enne, dat boek? dat gaat er ooit nog wel eens komen : jouw éigen reisverhalen boek.

    liefs,mama xxxxxxx
    p.s. nog 28 daagjes!!!)

  • 12 April 2011 - 06:49

    Jose Vroomen:

    he peruaantje geen hand geen kus maar wel een welgemeende felicitatie vanuit nederland .HARTELIJK GEFELICITEERD met je 19 jaar ik wens je ook in peru een kei gave verjaardag. groetjes jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 24767

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: