Tijdje verder.. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Tijdje verder.. - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Tijdje verder..

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

26 Maart 2011 | Peru, Cuzco

Goed.. We zijn weer een tijdje verder. Op het werk gaat alles prima. Nouja, bijna alles. De kindjes kunnen nogal wild rondrennen en springen en dat gaat vanzelf fout: er valt er een met zijn hoofd op de hoek van de tafel. Toen was het ineens stil. Hup, naar de EHBO maar .. En de rest vrolijk verder spelen. En een ander moment denkt een tiener grappig te zijn door een stoel weg te trekken waardoor 1 nogal hard landt en zijn duim kneust..
Maarja. Volleybal is ook niet even veilig. En volleybal op een berg is ook niet handig. Geen idee hoevaak we naar beneden moesten lopen om te bal te halen.
Iederen hier is zo gek op mijn armbandjes, dus we hebben armbandjes gemaakt. Iedereen blij. Vooral ik, want nu grijpen ze tenminste niet meer elke seconde mijn arm vast om te kijken.
En even ter informatie: de trein doet hier ook gewoon tsjoeketsjoeke.
´s Avonds in de bar is voor de ´elektroboemboem´ tijd voor salsa. En na de salsa is er apensalsa. Zoals de cha cha slide. Erger dan dat bestaat gewoon niet. Ik heb nog nooit zo gelachen om een groep mensen.. En nog mooier word het als ze een liedje van madonna draaien, maar elke keer een regel weglaten. Iedereen stug doorzingen en dan ineens realiseert iedereen zich dat het liedje al een regel verder is. En dat dan 5 keer.. En dan geeft men op en schreeuwt men naar de DJ..Tja.
St. Patricks day. Had ik nog nooit van gehoord, maar dat is een Iers festival. Altijd in voor een feestje, dus maar eens kijken. Kom je om 12u ´s nachts de bar in, ligt de helft van de massa al dronken te slapen. Dat is wel heel vroeg. Wat blijkt; de Ieren starten ´s middags al vroeg met drinken en eindigen ook vroeg, omdat ze blijven drinken. En dan heel toepasselijk ´what are we going to do with the drunken sailer!´
Buiten staan ook altijd gasten die je wanhopig binnen proberen te krijgen, en na 8 weken proberen ze me nogsteeds kaartjes te geven.. ´Here, take it, the Lek. - No I can´t, I have polio - Yes! Pollo inside!´ (Hier, pak het, kom naar deze bar - Nee, ik heb polio - Ja! Kip binnen!) Hoe wanhopig kun je zijn, want binnen is niks te eten dus ook geen kip. Heb maar niet uitgeprobeerd of hij kip voor mij zou gaan halen als ik naar binnen zou gaan.
Ik weet niet wat er was afgelopen week, maar ik heb zoveel builoften gezien bij de kathedraal. Als je er een halfuurtje zat, zag je zo 3 stelletjes voorbij lopen met camera en toestanden en al. Ik weet niet, massa bruiloft? En dan gaan ze weg, en dat moet allemaal in de auto.. Dus de fotograaf word achterin opgepropt tussen alle troep die ook nog mee moest.. Gezellig hoor.
Peru is ook wel een eerlijk land: zit je in een restaurant, wil je iets bestellen, zegt de ober ´nah, beter neem je wat anders, dit gerecht is niet zo goed hier´. O, oke. Dank je.
Zondag wezen raften met vrienden. Echt super tof! Nogal wilde rivier. Gelukkig regende het niet, sterker nog, de zon scheen zelfs. Met halverwege een stop voor chocolademelk. 5 minuten stop.. Maar die chocolademelk was super heet, dus 5 minuten werd 25 minuten.. Maarja, wel lekker. Er wordt hier zowiezo veel chocolademelk gedronken. Dat maken ze van pure cacao met zout.. En nog wat andere dingen. Maar toch wel lekkerder dan chocomel uit een pakje.

  • 27 Maart 2011 - 12:00

    Ingeborg:

    Woewww! Ik hoor het al, je vermaakt je daar nog hartstikke goed! ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 24796

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: