Arequipa, Colca canyon en wat er tussen hoort. - Reisverslag uit Chivay, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Arequipa, Colca canyon en wat er tussen hoort. - Reisverslag uit Chivay, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Arequipa, Colca canyon en wat er tussen hoort.

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 Maart 2011 | Peru, Chivay

Goed. Waar was ik gebleven. Geen blikopener in ons nieuwe huisje. Geen nieuws want we hebben er nog steeds geen. Maar een huisgenootje is terug naar Nederland en we hebben een nieuw huisgenoote. Met een zakmes. Dus dat zit wel goed, maar ontbijten gaat tegenwoordig met brood en komkommer, eitje, tomaatje, uitje. Niet slecht dus. Ik moet hier niet verhongeren. En als avond eten.. Bij gebrek aan water maar uiteten. (oh wat erg). Voor 2,50 sol. Dat is dus nog geen euro. Er is geen keuze, maar het is oke. En goedkoop. Wij blij, zij blij, iedereen blij.
Tja, en wat doen we hier zoal... Nieuwe mensen ontmoeten, van de organisatie, bij Indigo. Wat zo leuk is, wij komen daar zo vaak.. Als wij binnen komen, worden andere mensen naar een andere tafel gestuurd zodat wij daar kunnen zitten. Niet slecht toch!
Afgelopen week op de club hebben we als promotie met de jongens een houten pistool uitgezaagd.. Een elastiekje er overheen gespannen en als je de knijper in drukt, schiet ie weg. Geweldig. 3 dagen lang bekogeld met elastiekjes. Maar goed, ze vonden het leuk. En de meisjes hebben koekjes gebakken. Dinsdag met sport regende het gelukkig niet! En blijkbaar zijn ze hier allemaal gek op touwtje springen. Maar dat valt nog vies tegen, na 10x springen sta ik te hijgen alsof ik een marathon heb gelopen en zij springen ´even´ 100x achter elkaar...
Weekendje naar Arequipa en de colca canyon. 11 uur met de bus... Komen we aan in Arequipa, super zonnig. En als we berg op lopen, zijn we niet eens buiten adem! 1000m lager dan cusco. Wij blij! Maar helaas, na 15 minuten moesten we opnieuw de bus in om naar Chivay te rijden. Ik voelde me echt zo´n verwende tourist. In de bus. En stoppen bij alles wat interessant is voor touristen.. Lama: STOP! Alpaca: STOP! berg: STOP!.. Tja. Maar het was een mooie (en vermoeiende) rit. Dat geslinger en gehobbel.. Slaapt prima! Over een pas, 4910m.. Komen we boven.. Sneeuwt het! Dus ik wil geen geklaag meer horen over de sneeuw in Nederland. Hier was het ook koud! Maar echt mooi uitzicht op de vulkanen! In een landschap zonder ook maar iets...
En weer in de bus naar Chivay. Lekker even in warmwaterbronnen rond gedobberd, pisco sour er bij. Da´s toch geweldig! In de avond naar een folkloristische dinges.. 1 dansje is altijd wel leuk, maar de rest is altijd zo hetzelfde. En iedereen was moe. Maar goed, het hoort er bij dus we doen maar alsof we blij zijn.
Volgende dag vroeg op om naar de canyon zelf te gaan. Weer in de bus en stoppen bij elk kerkje (die allemaal het zelfde zijn). Maar we zijn tourist, dus het moet. Staan we dan, bij de canyon. De laatste weken waren er geen tot weinig condors.. Wij zijn er, en er komen er gewoon 7 voorbij gevlogen! Beter kan toch niet? En zo dichtbij!
En daar staan we dan.. Vanaf 3500m hoog de 1200m diepe canyon in te staren.. Ja, da´s diep. En of ie mooier is dan de grand canyon? Dat is toch niet te vergelijken! De canyons lijken niet eens op elkaar.
En dan weer terug. Terug naar Arequipa, waar het regende.. Terug in de bus naar Cusco.. Weer 11 uur.. Terug naar bed.. En dan.. De wereld op de hoogte brengen van mijn verhaaltjes.

  • 14 Maart 2011 - 18:18

    Mama:

    lieverd,
    moet ik nu medelijden met je hebben, of jaloers op je zijn?
    wat hebben wíj hier een saai leventje......
    alhoewel... het wordt hier lente en dat is toch altijd weer mooi.
    houd die kinderen onder de duim en blijf genieten!
    slaapze !
    xxxx mam

  • 14 Maart 2011 - 18:20

    Mama:

    enne... die lama, da's een schatje, zo knuffelzacht

    xx

  • 14 Maart 2011 - 18:49

    Geanne:

    Heej
    Jeetje wat een verhalen allemaal.. gewoon om jaloers van te worden..
    Al ben ik wel blij dat we hier geen regenseizoen hebben :P Is niet echt goed voor je haar..
    Maar ook echt mooie foto's..

    Geniet dr ff van zolang het nog kan

    Groetjes!!

  • 15 Maart 2011 - 08:59

    Liselotte:

    He meissie, ik kan me nu goed voorstellen dat je leven daar heel wat spannender is dan hier in Son. En je hebt een schrijfstijl die lekker weg leest. Misschien ligt daar wel een mogelijkheid voor je. Hier hebben we heel ander gedoe aan ons hoofd zoals dat ik onder stroom stond omdat de snoer van de oven was doorgebrand en vanmorgen had ik een enorme barst in mijn voorruit. Maar de kindjes zijn de vakantie goed doorgekomen en hebben weer een goede start gemaakt op school. Ik ga woensdag een paar dagen skien en mijn ouders komen dan in mijn huis om op de kindjes te passen. Dat dan weer wel!
    Ik ga hier eerst maar weer eens wat mensen helpen, jij daar ook veel plezier met de kinderen.

    Groetjes Liselotte

  • 17 Maart 2011 - 17:16

    Brenda:

    Superleuk om te leze n hoe het met je gaat! En klinkt goed... Jaloers!
    Wanneer ga je naar Ecuador??????? :D
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 24823

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: