Zwemmen is koud. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Zwemmen is koud. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Zwemmen is koud.

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

Oke, ik zal jullie iets schokkends vertellen. In Nepal is internet en er zijn Engelse kranten. Ik zit dus in Nepal en niet op Haiti(zelf even de puntjes erbij bedenken).
Ik krijg dus wel mee wat er in de wereld gebeurd en nee ik ben niet omgekomen bij een aardbeving. Goed. Alle zorgen weer de wereld uit.

Ik ben een tourist. Wat doen touristen? Zwemmen. Wij naar een hotel toe, want daar is een zwembad. Met IJSKOUD water. Soms moet je even gek doen en er gewoon inspringen. Dat is dus niet grappig. Het was echt heel koud. (als ik straks weer ziek ben...) Altijd is het hier warm.. Behalve wanneer ik in een ijskoud zwembad ben gesprongen. Op naar de sauna. Waar het dus weer snikheet is. Het is ook nooit goed. Maar ja.

Vrijdag dus nog even naar school. Vrij weinig uitgevoerd. Wij gaan remedial teaching doen, maar we moesten dus wel even uitzoeken welke leerlingen dat nodig hebben. Wij een lijstje maken. Allemaal goed. Rooster gemaakt, alles prima. Nu nog even kijken of het werkt.
En we hebben een plan gemaakt voor als wij ineens voor de klas gezet worden. Liedjes zingen... (Ik kan niet zingen.) Nee, het is een geniaal plan waarmee veel lessen te vullen zijn. Gelukkig.

En zo lekker. Na 24 dagen word ik nog steeds wakker met de gedachte ' ohh...ik zit gewoon in Nepal'. Kan niet beter toch?

  • 24 Januari 2010 - 14:49

    Yvonne:

    Haha dat water is altijd heel koud, dat doen ze zodat er geen (of niet zo snel) legionella in komt :p

    Veel plezier daar verder :p

  • 24 Januari 2010 - 16:27

    Wilma:

    Hoi Yvonne,
    Zo te lzen heb je het prima naar je zin. Vermaken doe je je ook, al is het water een beetje koud. De sauna kan je weer lekker in opwarmen. Je wordt er niet ziek van hoor. Hier is het nat, koud en soms ook weer wit. Ik was afgelopen week twee dagen in Heerenveen en in Friesland vriest het nog steeds. Hier in het zuiden is het gewoon koud, zonder vorst.

    Wanneer ga je "lesgeven"? Hoe oud zijn de kinderen die door jou geplaagd gaan worden? Waar help je ze precies mee/ Hoe is het met je reisgenoten? Heb je al banden voor het leven gesmeed? Gaan jullie oook nog op een andere plek dingen opzetten?

    We horen het wel weer!
    groetjes en toch.....voorzichtig!!

    Wilma

  • 24 Januari 2010 - 17:48

    Mama:

    nou, wij hier thuis kunnen ook niet wachten tot we 'gewoon in Nepal" zijn.....Eerst nog even de portemonnee vullen....
    xxx

  • 25 Januari 2010 - 14:12

    Berardo A.:

    Zwembad dictatuur!

  • 27 Januari 2010 - 10:54

    Christine:

    Super leuk om dit te lezen ^^ kan niet wachten totdat je weer terug bent! Geniet er nog maar van!! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 728
Totaal aantal bezoekers 24817

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: