Ontdek en beleef de wereld - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Ontdek en beleef de wereld - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Ontdek en beleef de wereld

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 Februari 2010 | Nepal, Kathmandu

Even snel van de site gekopierd.

"De stichting Ontdek en Beleef de Wereld heeft als doel Nederlandse leerlingen op een leuke, spannende en interactieve manier in contact brengen en kennis laten maken met de leefwereld van kinderen in ontwikkelingslanden en ze daarbij bewust maken van de ontwikkelingsproblematiek en de rol van ontwikkelingssamenwerking.

Daarnaast richt de stichting zich op het ondersteunen van lokale onderwijsprojecten in ontwikkelingslanden en stimuleert zij het contact tussen kinderen in deze ontwikkelingslanden en hun leeftijdsgenootjes in Nederland.
"

Goed. Waarom? Thijs en Remko filmen op de Nava Indradhanus English Boardingschool, ook wel Rabins school. Daar werk ik. Dus meer dan foto's alleen van school.

www.ontdekenbeleefdewereld.nl

Tja. Het blijft zo leuk op school. Ben altijd weer blij als ik 's morgens op mijn fiets stap (en concludeer dat mijn band niet lek is) en weer naar school fiets. Het leukste van het naar school fietsen is toch wel de rotonde. Dat is verkeerschaos en je moet maar wat doen. Het beste is naast een vrachtwagen rijden. Als zij gaan, kun jij ook. Maar ik moet rechtdoor, dus als je rechts naast zo'n ding staat wel even opletten.

Op school. Touwtrekken. Touwtje springen. Ze vonden het wel eng, met meer dan 1 tegelijk springen. Dus 1 ging springen en 2 draaien. Toen ik er bij kwam (ik kan het nog) stonden ze wel een beetje raar te kijken, maar de stoerste jongetjes gingen het toch nadoen. En na wat regels hadden zij een prima spel om zich te vermaken. Als zij blij zijn, ben ik blij.

De bibliotheek is grotendeels opgeknapt. Alle troep en chemicalien, die ook explosief zijn, zijn opgeruimd. Alles is afgestofd en schoongemaakt. Nu nog de boeken sorteren en dan hopen dat er eindelijk weer kinderen in de bieb komen.

Van het touwtrekken van vorige week had ik toch wel wat spierpijn. Wat doe je dan.. Dan neem je een heerlijk massage en voel je je weer prima. En het kost nogsteeds niets.
Zaterdag avond bij Rabin, principal, gegeten. Staat een tafel mooi gedekt met gesneden aardappel, wortel, radijs en kip. Super lekker en zij stimuleren ons veel te eten. Het eten is op en ik heb genoeg gehad. Na een half uur komt Sunita aan met een gigantisch bord Dahl Bhat. Rijst met linden. Niet normaal. Veel te veel. Maar wel lekker.
Vandaag met Rabin meegeweest naar de kerk. Alles in het Nepali natuurlijk dus ik heb er geen bal van verstaan maar wel heel gezellig. En de kinderen van het hostel waren er ook. Dus daar sta je dan met 4 kinderen die aan je arm hangen en handje-klap willen doen. En dan gaan ze terug. 8 kinderen op de achterbank van een kleine auto en Sunita voorin. Rabin en ik met de tuktuk terug naar Thamel, waar het hotel staat. Maar een tuktuk is, net als een minivan, niet gemaakt voor mijn formaat. Dus ik heb er een paar flinke bulten aan over gehouden. Zo'n minivan is toch ook mooi. Met 29 mensen in zo'n busje-wannabe gepropt en dan nog roepen dat er meer mensen bij kunnen. Tja, er hing nog niemand aan de buitenkant en het dak was ook nog leeg. Waarom niet?

Toch blij dat ik op de fiets naar school kan.

  • 06 Februari 2010 - 21:54

    Wilma:

    Heerlijk Yvonne, dat je het zo goed naar je zin hebt. Goed om te lezen dat de je de kinderen op school zo goed kunt helpen en dat je zelf in je vrije (kerk)tijd niet met rust laten. Zo hoort ht ook. Er wordt op alle fronten hard gewerkt. Niet alleen op school maar ook in de bieb. Ga zo door hoor!!

    groetjes,
    Wilma

  • 06 Februari 2010 - 22:11

    Mama:

    nou, dat afvallen gaat zeker niet zo hard? die massagetent moet je onthouden, ik wil er graag ook eens naar toe, in april. Geniet maar fijn xxxxxxx

  • 08 Februari 2010 - 17:29

    Jenneke:

    Hey chica!

    super leuke foto's hoor! en wat mooi dat je het nog zo goed naar je zin hebt. Ik ga 3 maanden in Nicaragua werken ;) dus ik zal het daar zeker wel uit checken!

    Liefs Jenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 24822

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: