Bahrabise - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Bahrabise - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Bahrabise

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Februari 2010 | Nepal, Kathmandu

En na een aantal weken hard werken is het tijd voor de tussentijdse trip. Weer even iedereen bij elkaar. Ontzettend druk, maar zeker ook heel gezellig.
Vrijdag ochtend vroeg op voor ontbijt bij Gaia en daarna op naar de bus naar Bahrabise. Aangekomen in een super vaag hotel. Beetje vies. Met weinig douches en vieze toiletten. Ze hebben hier als toilet een gat in de grond. Inmiddels geen probleem meer, want die zijn vaak schoner dan een 'gewoon' toilet. Maar die in het hotel waren bijzonder vies. 's Middags ging de groep een stevige wandeling doen, maar de te stijle weg zorgde ervoor dat ik vanwege mijn knie... Maar in dat vage hotel moest blijven.
Gelukkig is komend weekend Holi. Dus de kinderen waren druk bezig met waterballonen gooien. Even meegedaan en vervolgens vanaf het dakterras kindertjes bekogeld. Prachtig. Het leukste was natuurlijk wanneer een bus met een dak vol mensen langskwam. Die krijgen de volle laag.
De volgende dag naar de bungeejump plek. Super mooie locatie. Maarja, bungeejumpen.. Dat was te duur, te eng, dus niet gedaan. Toch wel een klein klein beetje spijt.
's middags naar het resort waar wij de nacht zouden blijven. Super mooi. Met tenten met een bedje erin, onder een afdakje. Naast een bulderende rivier. Met een douche met open dak. (Sterretjes kijken). Gevolleybald, gebadmintond, lekker uitgerust. Heel gezellig. Consequentie was dat ik de volgende dag met flinke spierpijn opstond. Ik sport hier natuurlijk niet. Ik doe wel Bikram Yoga, wat super leuk is, maar dat kun je niet echt sport noemen.
Dan klaarmaken voor de raft. Echt helemaal geweldig. Op ongeveer elke steen vast blijven zitten. Op 'Spannende, Snelle stukken' zo vast gezeten dat we nauwelijks weg konden. Vlak daarvoor zagen we honingbijen. Even gegeken en toen zij de gids 'niet naar de honingbijen kijken' . Dus wij niet kijken, zitten we toch vast. Maarja.
De andere gids is 2x buiten de boot gevallen. Dus dat ging niet zo vlotjes.
Vervolgens zaten we weer eens vast.. En toen moesten we eigenlijk de boot uit. 1 was er al uit, vaart de boot ineens door. Zit hij daar.. In z'n eentje.. Op een steen.. Terwijl wij doorgingen en niet meteen konden stoppen. Maar na allemaal een stukje lopen en moeilijk doen hebben we toch met z'n allen het eindpunt behaald.
Vandaag is strike. Dus geen school. Gelukkig wisten we het vanmorgen al voordat we naar school gingen, dus dat viel wel mee. Het is verdacht rustig op straat en er lopen meer agenten rond met meer wapens. Hm.. Prima. Dus dan doe je lekker niks. Een boek lezen en even met huis mailen enzo. Ook prima.

• 24 Februari 2010 - 12:37

Wilma:

Gezellig verhaal Yvon. Ik heb het idee dat je straks helemaal niet terug wilt. Als je blijft kan je toch nog gaan bungeejumpen. Ha ha! Ik zal het niet na doen. Fijn zo'n gezellige leuk groep mensen. Geniet er maar fling van

groetjes,
    Wilma

• 25 Februari 2010 - 22:47

Josephine:

haaaai nichtje:D

volgens mij vind je het leuk.. ik heb eigenlijk ook wel zin om te komen, jammer dat ik naar school moet.. veel plezier en succes nog he!

xxxxxxxx

sjoos

• 07 Maart 2010 - 11:57

Yvonne:

Lijkt me ook super leuk om allemaal te doen. Al zou ik dat bungeejumpen ook over hebben geslagen ;)