un dos tres, cinco seis siete - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu un dos tres, cinco seis siete - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

un dos tres, cinco seis siete

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Februari 2011 | Peru, Cusco

un dos tres, cinco seis siete.. Dat is het enige wat ik nog denk na een woensdag avond. Salsa avond. Un dos tres. STOP! You, here. You there. Lets try it again. Ja, je raad het al, ik kan het nog steeds niet. Maar ik kan wel heel goed salsa dansen met de leraar... Dus misschien ligt het niet aan mij maar aan mijn partner. Laten we het daar op houden om mij een goed gevoel te geven. Al lijkt het me toch niet zo´n goed teken als de leraar zegt ´Yvonne, you´re my best dancepartner, ¿see you tomorrow in class?´. Maar oke, vanavond gaan we maar weer he. Wie weet eindig als ik topdanseresje. Naja.
Zondag avond was toch zo mooi. Het avond eten is vaak niet zo veel. Iets met hoogte en verteren. Maar de lunch is wel veel dus het zal wel. Maar na het eten ging het ineens over pizza en kreeg iedereen spontaan zin in pizza. Wij met 6 in een taxi gepropt. (dan betaal je geen 75 cent maar 80 cent!) op naar een pizza restaurant en pizza gegeten. Ja, dat kan ook. Het begon te regenen. En hoe! De straten veranderden in rivieren! Niet avenue de la cultura, rio de la cultura! Die arme taxi, waar wij weer met 6 in gepropt zaten. Achja, het was wel lachen.
Dan het weer hier. Ik snap er niks van. Gisteren was het prachtig weer, dus lekker in korte broek er op uit getrokken. Je kunt hier nog in de regen verbranden. Of het onweert de hele dag terwijl de zon gewoon schijnt. Naja, lang leve de paraplu.
En dan zit je even buiten, en wat komt er voorbij gevlogen.. Een kolibrietje. Dus je hoeft helemaal niet naar de jungle, waar het stikt van de muggen, om kolibries te zien! Ze vliegen gewoon in je achtertuin. Net als allerlei andere rare, kruipende beesten.
En het leukste van Cusco is toch wel het eten. Naar een polleria. Ik bedoel, een restaurant waar je pizza´s eet heet toch ook een pizzeria. Dus hier hebben ze polleria´s en Cuyeria´s. Cuy is cavia. Nog niet geprobeerd, maar het is een dier eten in plaats van vlees so.. let´s see.
Maar goed, de polleria. Onbeperkt salade waar je niet ziek van word, 1/4 kip en een berg patat waar je wél ziek van word. (van de hoeveelheid dan) en dat kost je, inclusief drankje, 2,50 euro. Oh. Dat was even schrikken. Het is een soort local restaurant maar dan aardig dicht bij het centrum. Maar het zal wel, het was lekker!

• 17 Februari 2011 - 19:45

Sander:

Nog even en je hebt gewoon lekker standaard 'kip met patat en appelmoes'.

• 17 Februari 2011 - 20:55

Ingeborg:

Heeft Mr. Salsa eigenlijk nog een naam? 0x'D

• 18 Februari 2011 - 09:57

Mama:

de weegschaal....oei oei, straks moet je bij betalen...@
    xxxxxxxxxxxxxxxmam

• 18 Februari 2011 - 21:19

Liesbet:

Dit verhaaltje gaat inderdaad wel veel over eten. Zag je moeder vandaag nog in de winkel en vertelde haar dat ik aan je verhalen merk dat je het daar volgens mij wel naar je zin hebt. Het dansen gaat je goed af (had ook niet anders verwacht) hahaha, een pizza is in geval van nood altijd te vinden, het is er lekker goedkoop en je zal hier nooit meer klagen als het een keer regent veel plezier nog Groetjes Liesbet (k)

• 21 Februari 2011 - 09:13

Liselotte:

He meissie,
    Het klinkt alsof je een heerlijk ontspannen vakantie hebt en allemaal leuke dingen doet met mensen die je daar hebt leren kennen. Dat is toch een heel ander leven dan dat hier in Son. Geniet ervan met volle teugen. Deze ervaringen neemt niemand je ooit nog af.
    Heel veel groetjes van Luuk, Luna Julian (sinds gisteren 7!) en Liselot

• 23 Februari 2011 - 22:57