Weekendje Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Weekendje Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Weekendje Puno

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

24 Februari 2011 | Peru, Puno

3 weken school: tijd voor een weekendje weg. Naar Puno, dat is niet zo ver. Vrijdag avond om 10u (lees: half 11) met de bus opweg naar Puno. Een slaapbus, maar als je de voorste stoelen, bovenin hebt, word er niet geslapen! Wat buiten gebeurd is veel interessanter. En dan kom je de volgende ochtend om 5 uur helemaal dood aan in Puno. Moesten nog 2 uur in een kantoortje wachten, tijd genoeg om bij te slapen dus.
Met de boot naar drijvende eilandjes van riet. Leuk om te zien. Maar riet loopt niet comfortabel. En alles is van riet. Huisjes, ´meubels´, grond..
Verder met de boot, naar het eiland waar we overnacht hebben. Lake titicaca ligt op 3800m hoogte. Zolang je niks doet, merk je dat niet. De heuvels om het meer zijn alleen wat rotsig en kaal, maar dat zou niet uit hoeven maken. Je merkt het pas als je aankomt op het eiland en je gastgezig halverwege een 4200m hoge ´berg´ woont! 200m naar boven lopen is niet grappig meer. Zeker niet als je het 3x moet doen.
´s Avonds ´dansen´ in het ´clubhuis´. In traditionele kleren die heel stijlvol gewoon over je spijkerbroek en wandelschoenen gaan. En wat het dansen betreft.. Het is gewoon zo wild mogelijk rondjes draaien zodat de rok in het rond zwaait. Ja oke. Zij vinden het prachtig om ons gringo´s dat te zien doen.
Zondag met de boot terug. Over een nogal wild meer.. Waarbij nogal wat mensen ziek werden en kotsen niet veilig was omdat je ook zomaar overboord zou kunnen vallen. Tja. Na een uurtje werd het minder en ging de zon schijnen, alles van de ochtend werd snel vergeten en de neusjes werden verbrand! Het is toch ook nooit goed he.
Nog even wat tijd in Puno over. Om ijsjes te eten, spelletjes te spelen en touristisch te doen. En dan weer terug naar de bus. Na een uur in de bus gezeten te hebben vertelden ze ons dat ze niet konden vertrekken omdat de deur stuk was. Als we snel waren, konden we de laatste bus naar Cusco terug nemen, maar wel een nieuw ticket kopen natuurlijk!
Dus wij een nieuw ticket kopen, rennen door de terminal komen we buiten.. GEEN BUS! Maar de bus stond om het hoekje.
Dus, dan kom je om 5u ´s nachts thuis en om 7u sta je alweer onder de douche omdat je naar school moet. Waar niet echt veel geleerd werd maandag aangezien mijn hele klas (lees: 4 mensen) naar Puno waren geweest en even slecht hadden geslapen.
Maar het was geweldig.
Met 3 klasgenoten hebben we een korte salsa cursus gedaan. Het is erg leuk om te doen, maar het leukste is toch wel de locatie! Boven aan in San Blas, aan de rand van de vallei waar Cusco in ligt! Beter kan gewoon niet. De dansschool ligt ergens verscholen tussen allerlei planten en bloemen. Het lijkt meer op een botanische tuin dan een weg naar wat gebouwen.
En dan kom je in het centrum, bij de bars. Het enige dat ik hoor is ´eeehhhh Holland! Vas a bailar?´ (He holland, kom je dansen). En waar ik was dit weekend. Alles valt ze hier op. Zeg ook nooit tegen een verkoopster dat je de volgende keer haar spullen zult bekijken, want ze onthouden dat! En zelfs na een week zullen ze je er nog aan herinneren!
Tja, en deze week is mijn laatste weekje school. Morgen verhuizen naar een apartementje. En maandag voor het eerst aan het werk.

• 24 Februari 2011 - 20:44

Mama:

nou,, dat vrijheidsbeeld zullen we er maar bijdenken... dat kán toch niet? je ziet the empire state building, dat ligt midden op Manhatten....die foto komt dan nog wel, in mei a.s.
    Fijn, dat het leuk was in Puno en bijslapen doe je maar een andere keer.....
    xx mama xx

• 24 Februari 2011 - 21:20

Liesbet:

Hoi Yvonne
    je ma heeft gelijk slapen doe je maar als je weer thuis bent je moet nu dansen haha. wel appart alles van riet lijkt me daar wel leuk. En leuk mutsje heb je op. Hoorde van Sander dat hij ook weer jou richting opgaat. Of ze kunne je echt niet missen of je maakt ze steeds weer nieuwsgierig. Geniet nog maar ff voor je het weet sta je weer bij die olifant in Son op de stoep. Veel plezier
    Groetjes Liesbet xx

• 24 Februari 2011 - 21:33

Jose Vroomen:

ha meissie wat geniet ik van je verhalen geniet ervan ik lig dubbel om de foto in die aparte kleren. ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal groetjes jose