Holi en nog meer foto's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Holi en nog meer foto's - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Holi en nog meer foto's

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 Maart 2010 | Nepal, Kathmandu

Holi. Wat is Holi? Holi is de hindoeistische versie van carnaval maar dan is het bier vervangen door water met gekleurd poeder. Ohja, het duurt ook - helaas - maar 1 dag.
Goed. Wij zaterdag opzoek naar een wit t-shirt. just plain white. No print. Plain white. Komt ie aan met grijs. No we want white. Okay I get for you, wait minute. (Da's Nepalees Engels). Maar zijn wij mal. Dan word het weer duur enzo. Het was al zo'n raar winkeltje. Met een deur die niet hoger was dan 1,50m en stikkedonker. De trap was ook erg dubieus. Maar goed. Uiteindelijk.. Wit t-shirt, waterpistolen en veel kleurpoeder gevonden. Klaar voor zondag....
Dus het was zondag. Opweg naar Gaia al een enkel ballonnetje gevoeld, maar dat was niks. Na het ontbijt de straat op. De kindertjes waren leuk en aardig van het dak naar beneden aan het gooien. Vals spel dus.. Maar wij kunnen ook naar het dak. Hun dak. Zo gezegd, zo gedaan. En dan verder. Maar hoe verder we thamel ingingen hoe minder leuk het werd. Opdringerige Nepalezen. Onze witte shirtjes waren op de borsten erg gekleurd en voor de rest nog verdacht wit. Condooms met water. En die klappen niet zomaar dus dat was pijnlijk... Motorolie bij gebrek aan water.. Stenen. Vuilniszakken van 5 hoog.... Tijd om terug te gaan.En.. Ze zijn wel wat laf. 9 van de 10 waterballonnen komen vanaf de 4e of 5e etage.. Of van achteren....

's Middags naar 1905 gegaan. Dat is een restaurant met een grote tuin. Daar was het feest. En vriendelijk. Lief met kleurtjes en water gooien, geen troep. Aardige, niet opdringerige mensen. Komt er ineens een vent naar mij toe die ik ergens wel van herken. Hij praat tegen mij alsof ik hem al jaren ken.. Wijst hij naar mijn kuit.. Goh. Ohja! Hij. Die vent van de tattoo-shop. Zie nou wel, ik heb geen ID kaart of paspoort meer nodig. Goed. En ook die irritante niets-nut van het hotel was daar. Moest hij niet in het hotel niks-doen? (Uitleg: die man komt 's morgens naar het hotel, doet de hele dag niks anders dan internetten of van stoel verwisselen..)
Maar goed. Het was wel super leuk. Even me lekker uitgeleefd. Alle energie er weer uit. En wij waren tourist. Dus worden we geinterviewd. Zo gaat dat hier. Ik word hier nog bekende niet-nepalees. Fotootje in de krant...

Maar 's avonds begon het feest. Na het eten voelde ik me niet zo goed. Nog even bij een feestje gezeten, maar toch maar terug naar het hotel. Gelukkig. Het de wc van dichterbij bekeken van me lief was. Flink ziek. Maar zoals het hier gaat met ziek zijn, na 2 dagen is het over.

En de kleuren? Die zitten na 4 douches nogsteeds op me. Het meeste is er af behalve wat hardnekkig zwart, blauw en geel op mijn hals, armen en benen...

Zo. En dan nu de 'nog meer foto's.'
http://www.mijnalbum.nl/Album=GKASF3FR

  • 04 Maart 2010 - 15:15

    Mama:

    nou, holi, je hebt je vermaakt/uitgeleefd.
    Jammer, dat op de laatste foto nét je tattoo niet te zien is.
    Is de verf weg, als wíj komen? nog 4 weekjes!
    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 06 Maart 2010 - 12:01

    Wilma:

    Hoi Vonne,

    Heerlijk reisverslag, net als de vorige keren. Ik vind het geweldig om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. En...blijf daar nog maar even hoor. Het is hier erug koud. Wel een mooi zonnetje maar 3 graden en een koude noord-oosten wind en er komt voorlopig geen verbetering.
    Nog een maandje dat komen je gezinleden. Dat zol een feestje zijn. Leuk om nog een en ander met elkaar te beleven.

    Veel plezier nog en bedankt voor je leuke verhalen,
    Wilma

  • 09 Maart 2010 - 18:29

    Mama:

    leuke foto's op je picasa. Vooral omgeving is interessant. Maar de tegenstellingen blijven bizar.
    xxx mama, nog 3 weken!

  • 09 Maart 2010 - 18:47

    Soraya:

    he meis

    alles goed daar in het verre weg?
    we hebben je mooie kaartje ontvangen, en ligt nu in de kantine.
    en we horen gelukkig best wel wat van sander, over hoe het met jou gaat.
    ik zie net dat je al weer over anderhalve maand terug komt, god wat gaat het snel!!!
    maar ik zeg het alvast WE MISSEN JE.
    heel veel succes daar nog, en tot hopelijk snel.

    grzz soraya (jumbo)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 24771

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: