Tijdens zonneschijn.. Komt regen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Tijdens zonneschijn.. Komt regen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Tijdens zonneschijn.. Komt regen

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

10 Februari 2011 | Peru, Cusco

Donderdag met mensen van school wezen eten en daarna de stad in. Althans, naar de kroeg. Eindelijk weet ik welk plaatje bij welke naam hoort. Elke dag is reden voor een feestje dus elke avond stap avond. En dat word op school besproken. Nu weet ik ook waarom zo veel mensen zo moe zijn ´s morgens. Overal gratis drankjes, overal lastige cusceños en vooral veel muziek. En in tegenstelling tot Nepal geen Vengaboys maar up to date.
Dus donderdag op stap, vrijdag op stap, zaterdag op stap en dan een dagje uitslapen!
Zondag naar een normale supermarkt geweest. Gewoon zoals in Nederland, maar dan met de lucht van een zuid-franse slagerij.. En allerlei vreemde producten.. zoals gedroogde huid ofzoiets. En fruit dat wij allang weggegooid zouden hebben, kun je hier nog gewoon krijgen. En zuivel. Volgens mij is dat de enige plek waar je zuivel kunt krijgen... Maar dat is wel lekker.
Zondag avond Super Bowl wezen kijken. Wat een vreemde sport. Ze hebben 15 seconde iets gedaan en ze stoppen weer. Er gebeurt niks en iedereen begint te juichen: hun favoriete team heeft de bal onderschept.. Ik dacht dat het belangrijkste punten scoren is, maar goed. Het zal wel.
En met zo veel regen... Word je ziek. En na 2 dagen toch wel heel veel pijn in mijn oor, toch maar naar een dokter. Wat nogal grappig is want ze trekt gewoon iets uit de hoge hoed op basis van mijn klachten. En dan krijg je meteen een berg antibiotica mee en heb je ineens een oor en keel ontsteking. Ja, dat had ik zelf ook nog kunnen verzinnen. Maar goed. Ik doe braaf wat ze zegt, behalve de 5 dagen in bed..
Toch maar weer een salsa poging gewaagd. Ging al enigszins beter dan vorige week, maar het is toch niet echt mijn ding. Maar goed, het is leuk! Daarna naar het stadion doorgereden. Een voetbalwedstrijd Cusco - plaats X.. Maar er stond zo´n lange wachtrij dat we besloten hebben toch maar niet te gaan.
En het regenseizoen is nu écht losgebarsten. Bijna elke nacht regent het de hele nacht. En overdat regent het ook wel veel. Naar dit internetcafe is het 1 minuut lopen.. Nu kon ik bijna zwemmen. Alle trappetjes en steegjes zijn veranderd in riviertjes.. Er was zelfs een stukje dat ik over een muur moets klimmen omdat het water te hoog stond om door heen te lopen! En het regent nogsteeds. Het regende toen ik naar school liep, het regende toen ik naar huis liep. Het regent hier de hele tijd. Behalve wanneer je even niet naar buiten kunt, dan schijnt de zon. Maar goed, nog 1,5 maand regenseizoen..
Het is toch wel grappig dat iedereen die nog nooit in Peru of Cusco is geweest mij vertelde dat Cusco zóóó gevaarlijk is en dat je op elke hoek van de straat beroofd word.. Naja, het is niet veel gevaaarlijker dan Eindhoven, maar je moet gewoon je verstand gebruiken en niet door allerlei kleine straatjes gaan lopen met je dure spullen. Maar gevaarlijk? Nee!

  • 10 Februari 2011 - 20:58

    Mama:

    laat die zonnebrandcreme maar even zitten, zorg voor een paraplu...ennu je zwemvliezen?? loopt wat ongemakkelijk....
    ff uitdienen, die anderhalve maand.....
    geniet er maar van

    xxxxx mama

  • 11 Februari 2011 - 15:17

    Jenneke:

    Hahahahaha.... :)

    jaa. Je hebt al echt de latin treatment gekregen zie ik. Beter er vanuit gaan dat je vertraging hebt, slecht eten krijgt met een nog slechtere service en tijdens het stappen bosjes idioten tegen komt :) dan valt alles altijd mee x) Eneh... lang leve de bamzakregenponcho's ;)

    veel plezier. Groetjes Jenneke

  • 15 Februari 2011 - 19:09

    Ingeborg:

    Waajjj! Je hebt al heel wat meegemaakt, zo te horen! 0=3
    Maar wahh! Het is natuurlijk niet leuk dat het zoveel regent! xO Maar goed.. altijd positief blijven, hè? x'D Salsadansen lijkt me echt komisch! Niet dat ik me eraan zou wagen - maar hé, het gaat om het idee. En troost je, het zou ook écht niet míjn ding zijn! Dus dan hebben we gezellig sámen iets dat niet ons ding is! 0x'D
    Nou.. wat kan ik nog meer kwaken.. Ehm! Ja! Als je weer terug bent (héél, héél wat later dus), mag je me uitleggen wat cusceños en Vengaboys zijn. Ik heb er werkelijk nog nóóit van gehoord x'D Maar misschien is dat wel iets Neerlandicus-eigen? x'P
    In elk geval, veel zwemplezier en geniet zéker van je verblijf daar! ^^
    XxX Ingeborg

  • 17 Februari 2011 - 21:02

    Josephine:

    heee...

    ik had ff dit verslag gemist:P
    ben echt jaloers op jou, ik zou ook graag weg willen van nederland,
    alhoewel het nu wel mooi weer is!!:P
    maar je had wel echt naar die voetbalwedstrijd moeten gaan, waarschijnlijk super goede sfeer:D
    nou nog veel plezier.. en leer goed spaans:)
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 24760

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: