Alweer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Alweer een weekje voorbij! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Alweer een weekje voorbij!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

02 Maart 2011 | Peru, Cusco

De tijd vliegt voorbij. En ik voel me zo niet Nederlands hier. Kennelijk stemmen jullie? Ik weet van niks. Maar goed. Als ik ergens binnen kom, doe ik mijn jas niet eens meer uit! En het toetsenbord is hier normaal anders. Dit toetsenbord is ingesteld als een ´europees´toetsenbord. Ik maak constant spelfouten en ik kon het @ niet meer vinden. Juist. En als het onweert zeg ik ´Het is onweren buiten´. Dat krijg je als je 4 talen door elkaar spreekt. Mijn Duits met Spaans is een prima combinatie en Nederlands op z´n Engels gaat me ook goed af. Maar mijn nieuwe huisgenootje is Vlaams en dat maakt het nog het allerleukst.
Goed. Ik zou vrijdag verhuizen naar het appartement. Maar vrijdag was mijn laatste dag op school en dat moest gevierd worden. Dus de niet verhuizen. Oké. Zondag verhuizen. Vrijdag nacht hele nacht feesten, zaterdag hele dag slapen.. Zaterdag nacht hele nacht feesten, zondag halve dag slapen. En inpakken. Maar niet verhuizen... Dan maar naar de tattooshop want dat is toch hetzelfde. Samen met mijn huisgenootje.. Super gave tribal laten tekenen. Maandag uiteindelijk verhuisd.
Dinsdag ochtend tattoo laten zetten. Zoooo mooi geworden. Foto´s komen nog. Het was alleen minder grappig dat de kindjes op mijn werk het erg leuk vinden om aan mijn benen te hangen. Maar ik heb het overleefd.
´s Avonds met mijn huisgenootje mee geweest om haar tattoo te laten zetten. Ik heb nog nooit iemand zo wit gezien, maar toen we begonnen te roddelen ging het spontaan beter (?). En ze wilde graag een liedje horen, dus die gast het downloaden. Is de tattoo klaar.. AH! Het liedje is klaar, wil je em nog horen?.. Nee! (Het was inmiddels 12 u en we zouden nog naar de bar gaan om daar te showen..)
Wat niet handig is .. Is een appartement zonder blikopener en veel dingen in blik. Wij dus met een blik naar de ´overburen´ gelopen of we het blik even mochten openen. Maar de jongen wist niet hoe zijn blikopener werkte dus stak een mes er in en verbaasde zich over het feit dat ik wél met de blikopener om kan gaan. Blik-open-lessen? Volgende week komen we kopjes suiker en eieren vragen denk ik, want dat hebben we ook niet. Ontbijt is dan ook perzik.. uit blik!

Zoals je kunt lezen, het gaat dus nog heel goed hier.

  • 02 Maart 2011 - 19:08

    Mama:

    wáaar zit je tatoo dan??!
    enne, als je niets te eten in huis hebt, kún je eventueel de plaatselijke jumbo bezoeken, wel je geldbuidel meenemen én een boodschappentas...of ga je aan een crash-dieet??
    gelukkig, er zijn al bijna 5 weken voorbij....

    liefs, mama

  • 04 Maart 2011 - 17:25

    Oma Van Dam:

    Ik geloof je direct als je zegt,,het is heel gaaf hier,,verrassend ,bijzonder,ja hoor dat hoort bij,Wie verre reizen doet,kan veel verhalen,,.Maar ......je moet bij je volgende reis toch maar een hamer en beitel meenemen om je eigen blikjes er mee open te maken Jij kan daar wel nederlandse les gaan geven,dan leren ze daar ook nog eens wat anders.
    Hier is alles goed,geniet en blijf gezond en veel plezier.
    groetjes Opa en Oma, doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.


  • 13 Maart 2011 - 07:23

    Jose Vroomen:

    hallo yvonne het is stil aan de overkant heb je het te druk met werken om te schrijven. zie altijd naar je reisverslag uit. geniet nog lekker de laatste paar weken. gr jose

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 24761

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: