Warme douche! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Warme douche! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Warme douche!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

Het is me gelukt! Warm gedouchet(alsje het zo schrijft). Stroom gaat de komende maanden minder worden, dus tja.
En het is hier toch zo koud. 4 dekens en een pyjama en een trui is... Net voldoende. En overdag, in de zon... Bloedheet.

Gisteren en vandaag wat nepaliles gehad van iemand die zelf niet kon spellen. Niet handig. h = ets. g en z klinkt hetzelfde. (in zijn engels he) Maar goed, iedereen is blij dat je een poging doet. Maar dat namaste ben ik nu wel zat.

Die mensen hier zijn toch wel zo prachtig. ' Namaste! You're from Holland? Wanna smoke drugs?' .. ' No I'm from Holland, I have my own.' ' Ohhhh Can I buy'
Hopeloos.

Wat doe ik nu verder.. Rondlopen, hopen dat ik niet overreden word en vooral de toerist uithangen. Nu mag het nog.(een kleine impressie van het verkeer: TUUUUUT TUTUTUTUTUTUT TOOOOEEEETTTT TUUUUTERTOETERTUUT. En dan dat overal, constand, kei hard en vooral achter je.)
Overmorgen gaan we naar Chitwan. Vervolgens naar Pokhara en dan... Werken. Al is het nog wel vakantie. Gaat dus waarschijnlijk schilderen worden.

Ik ga snel weer naar mijn Nepali lesje.

Yvonne.

  • 05 Januari 2010 - 11:58

    Mama:

    hee, lieverd, klaag niet, hier ligt sneeuw en het is vet onder 0. Enne, je wilde dit toch?
    xxx

  • 05 Januari 2010 - 16:43

    Esther Vd Wal:

    He Yvonne,

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen! Wel bikkelen in die kou hoor, 's nachts. Maar verder mag je niet klagen, het klinkt veel spannender dan hier... aangezien ik gisteren weer op de A2 in de file stond...
    Veel plezier!

    Esther

  • 05 Januari 2010 - 20:27

    Kirsten:

    Ha meid! als ik dit zo lees krijg ik heimwee naar india! ongelofelijk ik ben echt jaloers;) het tuteren went vanzelf.. als je over 4 maand weer terug bent is het hier doodstil;)

    succes met alles!! :D

    x kirsten

  • 06 Januari 2010 - 19:00

    Ilse Herfst:

    Ha Yvonne,
    Fijn te horen dat je veilig bent aangekomen. Heb je leuke groepsgenoten? Succes met je nepalese les en maak er een mooie tijd van!
    Groetjes van de herfstclan

  • 06 Januari 2010 - 19:54

    Wilma:

    Hoi Yvonne,
    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en dat zonder al te veel vertragingen. De eerste ontberingen al achter de rug ; als een koude douche het meest vervelend is, valt het allemaal nog wel mee toch!!
    Je gaat vast een ongelofelijk mooie tijd tegemoet..

    groetjes hoor en veel plezier. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    groetjes Wilma

  • 07 Januari 2010 - 15:21

    Henriette Van Dam:

    heb mijn blik geworpen over jouw reisverslag,klinkt allemaal super!!!!!fijn dat alles goed gaat hoor.groetjes van ons uit alphen aan den rijn

  • 09 Januari 2010 - 15:31

    Josephine:

    hee nichtje:D

    alles goed daar? ken je al een beetje nepalees/nepalies?:P

    veel succes en plezier he

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 24821

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: