Eerste HELE werkweek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Eerste HELE werkweek - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Eerste HELE werkweek

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

29 Januari 2010 | Nepal, Kathmandu

Zo. Wat doe ik nou precies? Ik doe eigenlijk maar wat. Wij doet remedial teaching. Wij halen zwakke leerlingen uit de klas en geven hun 1 op 1 les. Dus lezen, klokkijken, engels praten etc. Dit gaat moeizaam maar het gaat. Kinderen spreken je aan in het Engels, ze stellen je vragen dus wij dachten dat ze aardig Engels spreken. Maar.. ze kunnen alleen die vragen stellen. Je antwoord snappen ze niet en ze kunnen geen gesprek voeren.
Hun uitspraak is ook wel apart. Wij zeggen ' sjie (she)' terwijl zij ' sie' zeggen. En ze gaan naar ' ischool' en ' ischool istart at ten o clock' . Die i voor een s komt uit het Nepali. Maar het is wel wennen. Hoe leg je uit hoe ze het uit moeten spreken? Dat moeten we nog even uitvinden.

Verder gaan we de bibliotheek opknappen. Vandaag begonnen. Wat een troep daar. En een hoop ongebruikte lesmaterialen. We hopen binnen 6 weken klaar te zijn, of het gaat lukken is de vraag omdat we volgende week vrijdag waarschijnlijk weer een holiday hebben.

Ik gisteren vrolijk naar school fietsen, ben ik bijna bij school.. Hoor ik een harde knal en mijn fietsje reed niet meer zo lekker. Dus ik lopen en terug naar de fietsenmaker lopen. BLijkt er een gat van 1,5cm in mijn band te zitten. eh.. oeps? Dan maar even een nieuwe band. 2 euro 50 en ik kon weer vrolijk verder fietsen. Lekker makkelijk toch?

Tja. En wat gebeurd er verder? Het klinkt heel verwend, maar na 5 uur school ben ik kapot. Dus ik doe verder niet zo veel.

En de foto's.
http://www.mijnalbum.nl/Album=GKASF3FR

  • 29 Januari 2010 - 12:05

    Geanne:

    hej yvonne

    echt leuke verhalen, en vooral dat verhaal van die olifanten.. woow! ben eg jaloers haha
    maarja hoe leer je iemand engels waar je niet mee kunt praten.. Hmm :S:P nou succes in iedergeval..
    En we wachten weer op een nieuw verhaal..

    liefs geanne

  • 29 Januari 2010 - 22:37

    Sander:

    mooie foto's, vooral van die olifanten maar waar is nu de limonade (limonadah)? :)

  • 30 Januari 2010 - 15:13

    Wilma:

    Hoi Vonne,
    Weer een leuk berichtje. We kunnen je zo goed volgen. Geweldig! Ik heb ook even gekeke naar de foto's van Mijnalbum. Erg mooie foto's hoor. Die foto's waar de K2 opstaat zijn echt geweldig. Ik heb gisteren een lezing gehad van de eerste Nederlander die zonder zuurstof de 8800 m heeft beklommen in 2006. Zou ik je niet aanraden. Als je kunt moet je maar eens even googlen op Wilco van Rooijen: Expetietienet aan klikken en de video bekijken. Geweldig, maar alleen voor mensen met een enorme ervaring. Op die ries zijn 11 mensen verongelukt en hij heeft zijn tenen verloren maar klimt er intussen weer lustig op los. Ik ga z'n boek hierover lezen....

    Veel plezier daar en..... werkse!

    groetjes,
    Wilma

  • 30 Januari 2010 - 21:44

    Renée:

    Hey Yfy,

    Echt leuk om te weten hoe het met jou gaat. :D
    En supewr mooie foto's! Die met dat katje is echt super schattig..
    Maar veel succes met de kinderen engels te leren!

    xx Renée

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 24781

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: