Regen. Dat stond niet in de boekjes. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Regen. Dat stond niet in de boekjes. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Regen. Dat stond niet in de boekjes.

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 Februari 2010 | Nepal, Kathmandu

Dat heb ik dus weer. Ik word dinsdag ochtend wakker. Lekker uitgeslapen.. Zegt mijn kamer genootje dat het regent. Ik geloofde het natuurlijk niet en vlieg naar het raam om... Te bevestigen dat het regent.
Maar toen ik naar school vertrok was het gelukkig droog. Totdat ik net Thamel uit was. Toen begon het kei hard te regenen en het was dus nog 10 minuten fietsen en ik heb geen waterdichte jas. Dat is koud. Heel koud.
Waar slaat dat op? Zelfs in Nederland zou ik al niet eens meer door de regen op de fiets naar school gegaan zijn.
Het regende de hele dag dus op de terugweg zeiknat geregend. En omdat de zon niet scheen was er ook geen warm water, maar de koude douche was toch warmer dat de regen buiten.
's Avonds bij Gaia allemaal het koud zitten hebben, want er is hier dus ook nergens verwarming. Op school waren ze dus wel heel blij met het glas dat een paar weken geleden geplaatst is. Het was in de lokalen voor de verandering best nog wel warm.

Woensdag.. Prachtig uitzicht. De zon scheen weer en het was weer warm. Door de regen was alles schoongespoeld. Voor de verandering geen stoffige dag. Heerlijk! Bergen gezien die ik nog niet eerder gezien had. Prachtig.
2 jongens uit Pokhara hadden lang weekend en zijn naar Kathmandu gekomen, super gezellig. Donderdag kwamen ook de mensen uit Dhading en Sankhu terug. Grote groep dit keer, maar heel leuk.

Ik had vrijdag vrij want het was Maha Shiva Ratri. Dus wij vroeg opstaan om naar de Pashupatinath te gaan, dat is de tempel bij de lijkverbranding. Daar was 'het' festival. Met 2 jongens, Ajay en zijn vrouw. Super gezellig. Ajay pakte zijn camera, wij ook en dan mag je overal door. ' press, press' , dan kijken ze naar je camera en dan is het goed. Met 5 mensen met 3 spiegelreflexcamera's geloven ze dat wel. Een ' normale' Nepalees zou zo'n camera nooit kunnen betalen. In geen rij hoeven staan, niks hoeven betalen. Prima.
Op een gegeven moment liep Ajay een tempelcomplex op waar wij niet op mochten als tourist. Na 5 minuten praten... Mochten we toch. Door elke camera gefilmd. In plaats van het festival waren wij als ' witten' de happening van de dag.
Maar dat gebeurd hier wel vaker. Als wij als groep ergens zitten komen er ineens Indiers op ons af om foto's van ons te maken. Ehh... En dan handje ophouden en om 10 roepie (=10 cent) vragen. Dan staan ze toch wel stom te kijken. Soms krijg je het ook nog. Nou ja, als het 15x lukt kan ik toch weer een avondje uiteten.

Tja. Zo gaat dat hier. Gaan jullie maar lekker met sneeuwballen gooien, dan ga ik nog even lekker in de zon liggen en hopen dat ik niet verbrand. Wat na regen komt zonneschijn en het is hier weer ruim 20 graden met een strakblauwe lucht.

  • 14 Februari 2010 - 18:53

    Mama:

    nee, niemand die je naar school bracht, zoals thuis....(gna) en van de regen smelt je niet. en... don't forget your suncream darling !! xxxxxxx

  • 14 Februari 2010 - 21:59

    WIlma En Esther:

    Hoi Yvonne,

    Bedankt voor je gezellige berichtje. Zo blijven we lekker op de hoogte. We zijn helemaal jaloers op je mooie uitzicht op de bergen. Ik heb me laten vertellen dat die in Kathmandu maar één maand per jaar te zien zijn, je hebt dus geboft. Wij gaan nog even sneeuwballen gooien, maar we zijn het onderhand wel zat! We willen ook zon ;).
    Geniet ervan,

    Liefs uit Den Bosch!
    Tot de volgende keer.

  • 15 Februari 2010 - 11:24

    Bernardo A.:

    Dat Yvonne niet meer door de regen naar school fietst, kan ik -als onbezoldigd taxichauffeur- bevestigen.

  • 20 Februari 2010 - 13:11

    Sander:

    Over een paar weken kom ik ook het is nu bijna geregeld.
    De sneeuw is nu weer weg en het is weer wat warmer (boven nul) en dat is wel zo prettig als ik om 06:50 de deur uit ga.

    Over jouw mail, stuur het maar naar Rob, je hebt zijn adres toch, anders sms of mail me maar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Yvonne

Actief sinds 26 Dec. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 24772

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 27 Augustus 2014

Back to Nepal!

28 Januari 2011 - 28 Mei 2011

Peru, op zoek naar de Inca's!

01 Januari 2010 - 25 April 2010

Nepal, dat is toch dat land met die hoge berg?

Landen bezocht: