Teenslippers - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Teenslippers - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Teenslippers

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 Februari 2014 | Nepal, Sauraha

Na een weekendje Kathmandu weer terug gegaan naar Kapan. Een definitieve stageplaats is nog niet voor elkaar,maar in Kapan kunnen we tenminste wat beginnen met de lepra patienten. Woensdag zijn we opnieuw opzoek gegaan naar een plekje om te werken,in Kathmandu. Vlakbij Bouddhanath, goed te combineren met een bezoekje aan de grote stupa.

Het Helping Hands Hospital bleek een goede plaats te zijn. Een groot deel van het personeel spreekt Engels, ze hebben ervaring met westerlingen in hun ziekenhuis maar ze zijn vooral ook enthousiast! Nog enige onduidelijkheid over een maandelijks bedrag dat betaald moet worden maakt alles nog wat onzeker, maar als we de volgende dag op kanoor komen bij ons contact persoon, blijkt dat we niets hoeven te betalen voor deze plek. Mooi! Hup, terug naar Kathmandu, appartementje geregeld - hoe is het mogelijk, alles op 1 dag.

Genoten van de vrije dagen, 3 dagen regen dus veel binnen gezeten, lekker gegeten, filmpjes gekeken en vooral veel thee gedronken. Het is maar koud als het regent, en geen warme douche want de zon heeft niet geschenen, maar wat een heerlijk frisse lucht! En ' schone' straten. Modder in plaats van zand en stof.

Omdat het regent zijn er minder mensen op straat, toch lijkt het even druk; bij grote plassen staan groepen mensen te wachten tot ze droog om de plas heen kunnen lopen. Mensen maken vreemde stappen en sprongen om maar niet in een plasje te hoeven staan. Met name de Nepalezen lijken bang voor water - maar wat wil je, met je teenslippers met sokken!

Vanmorgen vertrokken naar Chitwan. Deze route heb ik al vaker gereden, maar vandaag, na 3 dagen van regen, was de route prachtig. De lucht is schoon, de bergen zijn goed te zien en alles ziet er fris en groen uit. De weg richting Chitwan, de A2 van Nepal (incl files), is een weg waar 2 vrachtwagens elkaar kunnen passeren. De weg slingert langs de bergen, vanuit Kathmandu eerst flink omoog voor een prachtig uitzicht, en daarna naar beneden om naast de rivier te lopen. Door de hoeveelheid modder die naar beneden is gekomen, is de weg iets hobbeliger dan anders en kunnen vrachtwagens elkaar niet altijd even goed passeren, maar er is niet meer van 2cm nodig tussen je eigen spiegel en andermans voertuig. Vakmanschap hoor.

Sja, we konden deze week nog niet beginnen met stage. In Chitwan is het zonnig en warm. De teenslippers zijn uit de tas en wij zijn op vakantie!

• 17 Februari 2014 - 11:03

Papa En Mama:

Ha, Yvonne en Luuk,

Yvonne, ben je dan tóch een zondagskind? (boffen voor jou, Luuk)
    Geniet van het uitzicht, 't is er maar kort... maar laat je wel iets over voor ons?
    En plaag in Chitwan níet die olifanten!

heb het goed,
    xx