Holiday - Reisverslag uit Benares, India van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu Holiday - Reisverslag uit Benares, India van Yvonne Deckers - WaarBenJij.nu

Holiday

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

01 April 2014 | India, Benares

Het is weer druk op de afdeling. Alle 4 de bedden zijn vol. Zo zien we nog eens wat. Stukje bij beetje neemt het contact met de andere verpleegkundigen toe en kunnen we wat helpen. De gesprekken tussen de zorg worden gezelliger en interessanter.

Het is lekker warm in Kathmandu. Ook bij de klimwand. Lekker een middag in het zonnetje klimmen! Niet verkeerd. We vermaken ons wel. Kunnen we weer een beetje sporten de komende weken.

Zondag zijn we richting India vertrokken om ons visum te verlengen en voor vakantie. Van Kathmandu naar de grens is zo'n 8u met de bus en we leken dat te gaan halen. Tot de chauffeur ergens achteraf zijn raam moest laten maken. Waarom dat na 8u reizen ineens moest? Geen idee.
Hierdoor kwamen we 1.5u later dan gepland aan bij de grens. Het oversteken gaat vrij vlot. Als je Nepal uit bent, loop je probleemloos India in. Je zou bijna vergeten langs de douane te gaan.
Ruim op tijd waren we op het station. 's Nachts door bijna elke tegentrein uit bed getoeterd. Word je s nachts wakker, ligt er een meelifter op je voeten te slapel - ook hallo. De trein kwam half 5 aan in Varanasi, 3 kwartier later waren we in het hotel waar we wonder boven wonder gewoon in konden checken. Zo lekker, 38 graden, zonnetje, zwembad... Vakantie.

India is zo het zelfde als Nepal, maar ook zo anders. De bergen zijn weg, het landschap is uitgestrekter, de wegen zijn beter. Het verkeer is chaotischer, nee tegen een verkoper of tuktukchauffeur is geen nee meer.
Echt weer eens iets anders

• 01 April 2014 - 13:23

Mama:

dag lieverds,
    we genieten met je mee!!
    xx